Skrifgedeelte: Lk 20:9-19  Teks wat tref:  Lk 20:16b

Lk 20:16b  – “Nee, dit moenie gebeur nie . ”

Jesus se dissipels leer elke dag wat dit beteken om Hom te volg nadat Hy in Lk 9 die eise van dissipelskap gestel het.  In party dorpe word hulle openlik vervolg, ander kere beleef hulle dat mense teen hulle is en in Lukas 20:1-8 word hulle gesag bevraagteken. 

Om Jesus te volg word soms verkeerdelik as ‘n edel en prysenswaardige leefwyse voorgehou. So asof dit iets is waaraan ek kan deelneem en selfs baie avontuur kan beleef en om selfs met so ʼn “voorbeeldige” lewe te kan spog.  Met die gelykenis van die boere en die wingerd in Lk 20:9-19 wys Jesus op die vervolging wat ons te wagte kan wees.  Ons ontmoet ʼn man wat ʼn wingerd aangeplant het en dit aan boere verhuur het.  Op die regte tyd stuur hy sy slaaf om sy deel van die opbrengs te gaan haal.  Drie maal word die slawe aangerand en met leë hande terug gestuur.  Ons onmiddellike reaksie is dat hul optrede onregverdig en liefdeloos is. 

In hierdie gelykenis leer Jesus ons dat sy volgelinge teenkanting en verwerping te wagte kan wees.  Met elke volgende slaaf wat gestuur word, is  die wreedheid en optrede van die boere net erger. Ons beleef ook nou reeds dat die wêreld Jesus se volgelinge wil uitwis met wetgewing en besluite wat geen respek vir God se Wet en mense se lewens het nie. Aborsie, weglating van godsdiens in skole en voorgestelde wetgewing om selfde geslag-huwelike toe te laat is lankal nie meer vreemd nie. 

Terwyl ons wonder waar dit alles gaan eindig, vertel Jesus dat die wrede boere nie eers gehuiwer het om die man se eie seun dood te maak nie.  Wetteloosheid en eiewaan ken geen perke nie.   Ons roep saam met hoorders is Lk 20:16 uit dat dit nie mag gebeur nie!

In hierdie gelykenis kry ons tegelyk ʼn waarskuwing en bemoediging.  Die skrifgeleerdes en priesterhoofde besef dadelik dat Jesus op hulle gesinspeel het.  As volgelinge van Jesus word ons na die wingerde gestuur.  Ons kan verwerping, aanranding en selfs die dood in die oë staar wanneer ek in diens van die Here staan.  Jesus moes sterf, sodat ons eindelik kan bly lewe.  Hy is die belangrikste klip in die gebou.  In sy oordeel vermorsel Hy elkeen wat Hom teenstaan.

Jesus berei ons voor dat daar nog baie vervolging sal kom. Maar ons weet Hy het reeds oorwin.

Dors vir meer:

Ps 118

Gebed

Here, berei my voor om altyd gereed en bereidwillig te wees om terwille van U Naam te leef en te sterf.  Stuur U Gees om my  weerbaar te maak om die aanslae teen U koninkryk te kan weerstaan. Ons bid ook vir vrede en harmonie in ons land wat brand en vernietig word deur die optrede van boosdoeners.  Amen

Petrus van Blerk

0824560235